جستجو

شماره تماس 09138742725

zaringp

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیاه افتیمون چیست + ویدیو آموزشی

گیاه افتیمون گیاهی است علفی‌، از تیره پیچک صحرایی‌، با گل‌هایی به رنگ سرخ تیره و بسیار ریز‌، دانه‌ها از خردل ریزتر و سرخ مایل به زرد می‌باشند. ساقه سبز مایل به زرد که در مزارع شبدر و یونجه و گوجه فرنگی و ریحان رشد می‌کند.

آفتیمون شامی Cuscuta  epithymum

گردآوری و تنظیم مهندس جاویدی

اسامی دیگر : سِس‌، کشوث پیچ شبدر، جماض الارنب‌، دواءالجنون‌، سن‌، زیره رومی‌، ذرایح‌، آلاکلنگ، مگسک، زجمول‌، دار ساس‌، clover  dodder.

شرح: گیاهی است علفی‌، از تیره پیچک صحرایی‌، با گل‌هایی به رنگ سرخ تیره و بسیار ریز‌،  دانه‌ها از خردل ریزتر و سرخ مایل به زرد می‌باشند. ساقه سبز مایل به زرد که در مزارع شبدر و یونجه و گوجه فرنگی و ریحان رشد می‌کند.

‌قسمت‌های مورد مصرف: تمام گیاه

طبیعت: گرم و خشک.

مواد مؤثر: تانن، کسکوتین، فلاونوئید‌،  فیتوسترول

 

خواص و طرز مصرف:

خوراکی: به مقدار 10گرم به صورت دم کرده با عسل مصرف شود (روزی 2 لیوان) ضد کرم‌روده و معده‌، ضد سودا، درمان مالیخولیا و بیماریهای روحی و جنون‌،  ضد سردردهای سودایی‌، پاک کردن معده از سودا‌، دافع بلغم‌، ضد انزال زود رس، محرک جهاز هاضمه‌،  تقویت کبد‌، ضد قولنج‌، مفید برای رشد مو‌، سِسی که به دور همیشه بهار پیچیده باشد، ضد سرطان است‌. برای قدرت بخشیدن به عمل افتیمون آن را به  نسبت مساوی با گیاه افسنطین مخلوط کنید.

احتیاط: زیر نظر پزشک مصرف شود. در مقدار زیاد باعث ورم روده و غش می‌شود، در مواردی تاول‌زا است و برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

رزرو مشاوره 

اگر نیاز به راهنمایی دارید می توانید از راه های ارتباطی با ما در تماس باشید